Friday, August 22, 2014

who's next ?

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum.

pssttt : warning, entry nie agak kasar. ditulis dgn emosi.
saat menulis, aku x fikirkan org laen. cume aku.
kalau takot terluka, jgn bace.



lepas sorang, sorang nk tinggalkan aku.
pegi laa pegi...
pegi jauh2.
tinggal aku dkat sini,

aku cakap mcm tuu mcm nie pon,
x merubah ape2..

pegilah pegi..
lepas nie sape pulak ???
pegi smuaa....

ok now, i'm grateful, 
sbb aku ade mak ayah, yg x kn pakse aku
 utk turut kehendak diorang.
really grateful.
ksian dkt some of my friends,
 terpakse turut je kemahuan parents.
xde chance nk buat keputusan sendiri.

kita jadi matured, 
dgn sbb kesilapan dlm mmbuat keputusan.
jgn suatu hari kite terus bergantung pd org lain
 utk buat keputusan pada diri kita.

parents aku x pakse.
diorang cume akn bg pendapat.
pendapat itu dan ini.
aku yg buat keputusan.
tp x bermakna aku maen buat je.
segala pertimbangan aku buat.
hampir smua org aku tanye.
istikhoroh skali.

kalau fikir nk jalan pintas je..
habislah hidup.
contoh, nk syurga..
jalan pintasnye ??
syahid ??

takkk...
engat senang ke nk syahid ??
niat kena betol..
care pon kena betol.

belajar, engat ade jalan pintas ke ???
pegi mesir, dpt ijazah, trus dpt kje ke ??

yakinlah...tu smua dri Allah.
Allah yg bg rezeki.
dkat mne2 pon ade rzekinya.
selagi kau hidup, rezeki tetap ade.

kalau xdpt ape yg kita mahu..
yakinlah..
itu yang terbaek buat kita..

now u have to start all over again.
not just u.. but me too
losing my besties.
susah nk trima lahh...

but no matter what,
i have to.
kesian ye kesian.
but u have no choice, (actually u have)
kehendak parents diutamakan.

xpe. smoga Allah mempermudah urusan smua..
smoga kalian berjaya dgn jayanya.
andai itu takdirnya, dgn rela kulepaskan.
haha.. gitu..

engat, nk pegi oversea tuu bukannya ckit belanje nye.
even uni tempatan pon byk fulus yg habis.
apatah lagi oversea.
so, belajar lah betol2.
engat mak ayah yg byk berkorban.
kalian turun kehendak mereka,
insyaAllah kalian anak yg soleh dah solehah..
jangan pula kalian kne culture shock ye..
maklumlah, mereka smua x same dgn kita malaysia.
jaga diri.
nak2 kalau org arab..
mostly bengong2.
jadi, jgn ikot care mereka.


now aku terpakse belajar utk terima takdir.
haihh..lately, byk takdir yg menyakitkan aku terima.
ujian hidup syg. kenalah terima.
redho..
ikhlaskan hati...
ok. aku boleh !!!





(segala keputusan yg dibuat, jgn menyesal. just go on)

(i'll try)

(aku kena practise nie..)


(good luck in ur future.)

aku minta maaf sbb berkasar.
maaf.
saat nie, aku mls nk consider perasaan org.
maaf.
semoga kite terus berkawan ye.
walau mungkin x mcm dlu.
aku akn bz.
kau pon akn bz.
jadi kite akn lost contact.

tp, dont worry. aku akn jemput kau, 
bila aku kawen nanti.
kawan, aku x kan lupe. 
walau jauh.
walau x msj
walau x whatsapp
walau x call
aku x kan lupe.. sape2 pon.





forget me not.

~alya~



0 comments:

 
;