Wednesday, August 27, 2014

prospek kerjaya in kimia industry

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum.

bila kite dapat kos yg mcm agak umum,
maksudnye, xde la specific akn jadi 
engineer ke,
doc ke,
nurse ke,
pharmacist ke..
lawyer ke..
so, kite kne aim awal2.
insyaAllah, 
semoga jadi perangsang utk menggapai impian.
^^,

walau org kate nie kos ntah pape,
kenapa x amek kos itu dan ini,

aku jawab,
"kalau ada rezeki dan kne carenye...
insyaAllah peluang tuu tetap ade."

so, for technology kimia industry,
gambar di bawah adalah prospek kerjaya yg boleh diceburi.
^^,
and, yg aku higlightkan tuu,
insyAllah, aku kearah ituu..
dlm hati cume ade pharmacy n forensic je.
insyaAllah khair.
banyak lagi mase utk kite fikir ape yg terbaek buat kite.
dan ape yg kite dapat,itu yg terbaek buat kite.



yg aku perhatikan prospek kerjaya kos laen,
aku rse, aku kurang berminat.
tapi utk actuarial science, mmg best ar kerjaya akn dtg.
yg  penting, kne blaja betol2. 
skor n skor
aim scholarship.
insyaAllah, peluang kerja lagi banyak.


pssttt...nak jadi forensik tuu sbb nk jd dr mayat.
x dpt jadi dr org hidup, mayat pon jadi lahh..
well, dr still my dream.. ^^,

with love,
~alya~

0 comments:

 
;