Friday, August 22, 2014

#MH 17 #MalaysiaBerkabung

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum.

haiii everybody. ^^,

17 julai 2014.

smua org maklum dgn tarikh nie.
malaysia airlines telah ditembak di Ukraine.



masyarakat dunia bersedih,
apatah lagi malaysian,..

semalam, 22 ogos 2014,
about 20 jenazah telah dpt dibawa pulang.
lame...sebulan lebih.
xdpt aku bayangkan ape yg dh jadi dgn mayat tuu..
tp rase nye dh di awet ckit kot...

sedih.. ye sedih bila tengok org laen sedih.
sebak rase nye tengok ahli keluarga mangsa nahas menanges.
how's the feeling of losing ur family ??

pernah kehilangan seroang adik dlu..
tp rasenye laen sbb time tuu aku still kecik.

yg pasti, ape yg boleh aku ckp,
aku sentiasa rindukan dia....
ya. pasti rindu.

(ank kpd pramugari mastura)


(sahabat kpd pembatu kapal terbang, Hakimi, mendukung anknya sambil solat jenazah)

(hattan spupu kpd dora , pramugari MH17)

tapi....aku x bersetuju dgn upacara tuu..
ye lah..smua hitam..
lempar bunga bagai.
bertafakur.

ok. kita respect non muslim.
tp, x bermakna kite kne buat persis mcm mereka buat.
selalu tgok cite omputeh kan,
mcm nie lah mereka akn buat kalau ade kematian.

aku risau dgn akidah kite.
takot benda yg kite anggap simple nie memberi kesan yg sgt besar pd ummah.

pergi ketempat2 kematian, 
pakai lah elok2.
selendang pon jadilah bg yg x tutup aurat tuu..
pakai t-shirt lengan pendek dgn sarung tangan..
x lepas laa aurat tuu...

oh yaa..
aku xde pulak tengok berita mcm mne klate berkabung.
kami turut sedekahkan al-fatihah ye..

antara tanda pengakhiran seseorang tuu baek adlh ramainya  manusia solat jenazah untuknya.
mungkin, saat flight dh nk terhempas, 
mereka dh siap sedia syahadah.


orait then.
pnjg pulak entry nie.
bg menyatakan soladiriti utk MH17
semoga pengakhiran kalian adlh husnul khotimah--> bg yg muslim la ye...
sebak la tengok gambar2 isteri yg dh jd balu, anak2 yg dh jadi yatim,

#terus kuat ya. 



0 comments:

 
;