Sunday, August 24, 2014

tulus dari hati

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum.


someone yg buat sesuatu emotionally x kan betol.
pasti x fikir dlu baik buruknya.
pasti ade cacat celanya.
pasti mengguris banyak hati.

ya.  admit. post who's next tuu mmg aku buat emotionally.
i know.
banyak hati terluka, if and only if diorang bace.
i know, thru that post, i just being selfish.
i know that.

aku tau dan aku buat.
then aku fikir, betol ke ape yg aku buat ??

Salah.

tapi dgn egonya aku cakap balik,

"ah, aku x kn delete post tu."

kawan, aku minta maaf sangat sangat.
aku cume nk cakap ape yg aku rase.
then aku luahkan smua..
a bit harsh. i know.
jahatnya aku.
bukan kehendak diorang smua tu terjadi.
aku bukan berada ditempat diorang.
i'm in my own shoes.
sampai hati aku cakap mcm tu ye..
dan buat skian kalinya aku rase,
betapa bengongnye aku.

no wonder ramai yg cannt go on ngn aku.
org yg betol betol ok ngan aku,
pastinya seorang yg sgt sgt lembut hatinya.
pastinya seorang yg sgt sgt toleransi.
pastinya seorang yg sgt sgt baik.

cuma aku.
cuma aku yg selalu buta menilai.
kalau kawan yg mcm nie pergi,
sape nk kawan ngn aku??

(T.T)

yang patot dikesianan tuu adlh aku.
bukan korang.
and i admit it.

always, bila aku buat sesuatu kesalahan,
Allah akn tunjuk ap yg betol.

contoh lah,


aku nmpak seorg senior post kata2 nie.
x tau dia tuju pd siape.
cume, aku fikir, 
"betol ke ape yg aku post tuu ?"

kwn aku ckp, 

"kalau terase amik laa"

^^, yes i do.
aku amik. tp tolong, utk benda nie,
izinkan aku luah kn isi hati aku.



dan aku rase, friendship kite pon akn jd mcm nie,
lumrah kan...
sedih pastinya sedih.
org yg rapat ngn kita dlu akn jd jauh.
janggal rasenye nk bergurau mcm dlu.

selalu aku fikir, 
kenapa
aku nie selalu sakitkan hati orang.
dan selalu hati aku disakiti.
??

dan saat tu jugak aku fikir,
bila rezeki ku akn habis.

dan aku fikir, mcm mne keadaanku, 
saat rezeki ku habis .

dan aku ternanti-nanti 
saat rezeki ku habis.

supaya bila rezeki ku habis, 
tiada lagi hati insan utk aku lukai,
tinggal aku membawa diriku,
berjumpa denganNya.




kawan, jom ke syurga ^^,
semoga kita berkawan utk selamanya.

tolong tunjuk apa yg betol...
sy tau sy salah.
sy tau sy pentingkan diri.
sy tau sy x patot buat semua tuu.
sy tau awk terguris dgn sy.
sy tau awk pon x kuat utk smua nie.
sy tau awk pon x mintak smua nie.

sy minta maaf utk smuanya.
dan sy tau bukan sesenang tuu awk nk maafkan sy.

maaf sbb awk terpakse jd kwn sy.
maaf sbb sy bukan kwn yg baek.
maaf sbb sy x penah consider perasaan awk.
maaf sbb sy buat awk down.
maaf sbb buat awk terguris.
maaf sbb sy terlalu sempit berfikir.

tp, ini lah sy.
bukan senang nk berubah.
dan kenapa hanya sy yg kena berubah ???
sbb sy je yg salah.

dan terima kasih sbb sudi jadi sahabat sy.
terima kasih sbb terima sy seadanya.
terima kasih sbb bersabar dgn sy.
terima kasih sbb sudi layan karenah sy.

apa yang dh berlaku,
itu yg terbaek.
sy yakin, apa yg terjadi, 
baek buat awk, 
baek buat sy.

dan sy dh pon belajar ssuatu.

semoga kita smua fihifzillah.




with love
~alya~

0 comments:

 
;