Wednesday, August 27, 2014

kawanku accident

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum.

hello guys!.

selase lepas, (250814)
tetibe dpt msj..

msj mengatakan yg ade sorang member aku nie accident.
aku ape lagi, 
x percaya lah kan..

tapi...call org tuu..
call org nie..
nak confirmkan berita tuu..

Innalillah wa inna ilaihi roji'un...
mmg betol lahh...

member aku !!
terok kot .
siap patah tgn lagi..
org kate, klau tgok kerete tuu,
blh imagine lah org kat dlm tuu mcm mne.

nie lah dia...member aku tu..


(di pcb)

2 minggu lepas,
kitorang bertiga buat medical check up same2.
aku cakap dekat member aku tuu,

"pegang molek filem xtray tuu..
kan patoh pulok tulang awk tuu.."

hehe. kitorang main2 je.
last2, masin mulut, 
betol2 jadi lah.
astaghfirullah..
 lain kali kne cakap elok2 je.

okayy.
19 ogos lepas, aku dan kwn aku lam picca tuu 
pergi jalan2 ke kb.

-buat ic
-baiki laptop
-beli lab coat
-shopping
-bayar yuran
-buke akaun bank

bila selesai smua urusan, 
kitorang g release tension dkat pantai.

*time nie aku nanges je...(ad prob ckit)
and aku call my mom n a few friends,
tp mom aku je answer. org laen x.
xpe. Allah nk suruh aku luahkan pada Nya laa tuu..
^^,

eh jap,mase otw balik dri KB tuu..
tengah elok aku drive...laju lak tuu...
tetibe ade sekor kereta nie tetibe cross dpn aku.
jauh.
dalam 500m lagi.
tapi..mase tuu...
aku mcm tengok jalan tuu kosong je..
naseb baek time tuu ade motor sebelah kereta aku nie,
dia hon kuat2..
aku pon tersedar.

"eh, ade kerete nk cross lah."
alhamdulillah, 
Allah hantar motor td.
supaya sedarkan aku.

haishh.. kena careful lagi nie..


jadiii...
keesokkan hari lepas accident tuu, 
pagi2 lagi ak pegi hospt.
(ats urusan laen sbnrnye. sambil2 je) 
aku jumpe mak dia..
borak2..
tnye laa mcm mne leh jadi...
puncanye, 
abah dy ngantok...
saat terlelap beberapa saat,
kereta tuu masok lam jalan org.
at the moment, lori pasir dtg dr arah bertentangan.
kemain lagi lori tuu cube mengelak.
tp, tetap x berjaya.
alhamdulillah, time tuu gune kereta yg ade safety.
dgn adenya air bag, kurang laa ckit impact tuu..



so, dont forget to click so that ur air bag will be function.

then,waktu melawat tengah hri tuu aku dtg lagi..
kali nie dtg ngn member yg lagi sorang.
(yg dlm pic tuu jugak..)

sampai je, tengok di katil xde.
musykil, dh balik ke ???
a few seconds after that,
nampak dia dibawa masok dgn kerusi roda.
rupenya, baru lepas simen tgn tuu..

kesian. nmpk sgt lemah.
aku nie, dh rase sebak dh.
seboleh mungkin aku tahan.
joke around, supaya dia xrase lebih sakit.

dlm 5 minit je kitorang berbual,
tetibe kwn aku yg dtg melawat ajak aku keluar.

pelik, tp aku ikot je..
rupenye dia rase nak pitam n muntah.
hee..
alah dgn hopsital rupenye.
^^,
aku nie, x tau nak buat ape..
tenangkan dia jap..joke around lagi.
and amek gamba dia.
huhu.
pucat kot.


(dah mintak izin nak gune gambar nie ^^,)

spontan dia cakap,

"atilia eh, nie lah hikmah x leh medic. 
x sanggup sy..dgn bau ubat, makanan bercampur ssekali."

"memey tabik lah dgn doc nie.
sep dio memey kuat.
hari2 tengok org sakit..
urghhh... sy x leh laa"

^^,
aku cume mampu senyum.
ya.. hakikat seorang doc. mmg diorang kuat.
and more likely org yg terpilih.
and i aint the chosen 1 but you do.

selepas dy cam ok ckit,
aku pon masok balik...
masok sorang je la...dia tggu dekat luar.
^^,
borak2 jap.
sekali lagi,
seriau aka seram sejuk bila dgr dy cite pengalaman dia.
sakit nk kne simen,
sakit nk bangon.
smua sakit.

x dapat aku bayangkan kalau aku di tempat dia.
mau x nanges.
dh laa aku nie jenis sensitif.. ^^,

aku cakap,
'adelah hikmah jadi smua nie. setiap benda yg berlaku, mmg baek utk kite.
istighfar banyak2.'

few moments later, mak cik dy datang.
so, aku pon balik ah...


semalam, (27 ogos), 
aku melawat dia lagi.
kali nie dekat rumah.

oh ye, sbnrnye, lepas aku g melwat dkat hosp, 
dia terus boleh balik..

then aku tanye dy,
kawan2 ade dtg melawat ??
dia cakap, xde lagi tuu..

ok. i was the 1st. 
~lalalala~

yg dkat hosp pon aku ngn member aku je dtg..
org laen xde sampai lagi..
mungkin diorang pegi kot.

well, org sakit nie,
kne pegi melawat.
bg support moral.

kalau aku,
aku akn engat sgt member mne yg dtg..
appreciate lebih ar ckit.
huhu.

tapi...klau yg sakit tuu perempuan, better org laki x masok dkat ar..
kesian dkat dy.
kan terbuke lak aurat.
kalau doc x pe lah.

member aku nie,
dah sedaya nye tutup...
letak towel..selimut.

semoga dipermudahkan segala urusan.
xdapat laa dia fly 2 sept nie..
fly ke sabah, dia dapat fizik dgn elektronic.

Allah sayang kite,
sbb tu Dia uji kita.
Dia nak kite makin dekat dgnNya.
banyakkan istighfar.
insyaAllah khair.

syafahallah. ameen.

with love
~alya~

0 comments:

 
;