Friday, March 29, 2013 8 comments

Mini GiveAway by ainamansor.com

Bismillahirahmanirrahim...

 photo bannerGA-2_zpsa0ed0dc9.gif


Langkah mudah untuk join:

1. Klik link 1 dan 2, tunggu sampai habis loading! Kalau tipu, tak berkat oooo :p

2. Follow Aina Mansor, Sheila Salim, Normi Nieza, Farah Waheeda, Budak Vanila dan Adam Faiz

3. Add to G+ Circles +Aina Mansor dan +Farah Waheda Wahid

4. Like page

5. Buat entri bertajuk Mini GiveAway by ainamansor.com

6. Copy coding yang disediakan dan pastekan ke dalam entri

7. Tinggalkan URL entri dalam ruangan komen ini SAHAJA!

Terpulang untuk tag blogger lain ataupun tak :)

Senarai hadiah:
Top referral
URL blog akan diblast kepada 10,000 cbox menggunakan software Referrer X
Kelebihan : UV akan meningkat dan follower akan bertambah

Random.org
Blog review x 5 - Farah Waheeda
Topup RM5 x 2 - Normi Nieza
Blog review - Budak Vanila
Topup RM 10 x 1 - Sheila Salim
Blog review x 3 - Sheila Salim
Banner blog x 2 - Adam Faiz
Tapak iklan x 2 - Adam Faiz

 29/3/2013 - 29/4/2013
Monday, March 25, 2013 0 comments

result SPM

assalamualaikum... 

 rindu utk berbelog datang apabila membaca tulisan Amirah Rushdan,.. 

alhamdulillah..keputusan SPM dah diumumkan..



berdebar ketika menanti nama dipanggil..
sebab alia berkeras x nak cek guna sms @ online.
ye, nervous sgt.,..
sebelum PKP n Mudir bercakap lagi, dah rase nak nanges,, 
x tau nape..i just couldnt stop it..


(alhamdulillah..i'm one of them)

3 best student !

yg tengah tuu straight A+

:)

11A+ (semua A+) : 1 org (Nur Ain Afifah Shaharudin)
10A+, 1A : 2 org (Nur Dini Ahmad Zawawi & Tg Fattnin Alya')
10A+, 1A- : 1 org (Nadyaa Afiqah Azerin)
-------------------------
Keseluruhannya SPM tahun 2012 :

11A - 31 org (thn 2011 - 23 org) meningkat
10A - 22 org (thn 2011 - 13 org) meningkat
9A - 20 org (thn 2011 - 18 org) meningkat
-------------------------
8A ke atas - 109 org
6A ke atas - 224 org


bangga x ??


then tiba laa mase tc ruhaiza memanggil pelajar yg mendapat 8A keats  mengikut kelas..
alhamdulilah...my turn was the second... :D

alhamdulillah...dpt 10 A 1 B

alhamdulillah
alhamdulillah
alhamdulillah

xde lafaz laen yg mampu aku ucapkan..

alhamdulillah
alhamdulillah
alhamdulillah

sebelum result diumumkan, ya Allah, kemain byk lagi dpt call n msj..
tapi, sengaja alia buat silent fon tuu and just accept calls form my mom, dad n sis. :D
hehe...
x mboh jwb sbb nanti lagi kuat rase berdebar tuu...
nak2 kalau sklh laen terima result lagi awl dri kitorang..
standart kol 1 baru dapat.. :D


kemudian, tiba mase nak isi borang..
Allah Akbar..
agak susah nak pilih course yg susuai..
ntah kenapa jadi x yakin dengan pilihan hati selama ini...
medic .
agak tension bila org tanye
"nak sambong ke mana selepas nie ?"
ya Allah..aku x decide lagi...

alia try gak mintak MARA utk course medic di Jordan dan UK
tpi kan, salah satu syarat alia x penuhi : a- for physics !!!
i just got B for it.,..
but, no matter how, i tried to apply that scholarship.. :D
hahaa

.(ceh,,muka x leh blahh)


rase takot utk memasuki alam univiersiti...
takot takot takot..
tpi insyaAllah, i will just walk through it . :)
ameen.

gambatei kawan !

~alya~




Friday, February 15, 2013 0 comments

Allah tuu sweet kan ?

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...


ya Allah, it had been so long i havent login to this belog.. :D
sorry sayang..
xpe xpe..t alia bawakan satu tornado nak bersihkan belog nie yer.. 





bawa pergi semua habuk2.,..
jua masalah2 ku..
dan kekusutan ku..

alhamdulillah...syukur sgt2.,.Allah dah permudahkan segala urusanku..

1st, semua kedai alia dah masok semata-mata nak cari sarung tangan..tapi xde...bila alia cerita perkara tuu pada kawan alia, dia cakap, "umah saya ade sepasang..tersalah beli...awk ambillah.."
ya Allah..syukur sangat...free of charge pulak tuu..

2nd : siang tadi pergi belaja kereta...sorang2...tiba2 teringat kat kawan lama..text laa dia..
"ya, belajar kereta ke x hari nie ??"
"yup..belajar..see u there."
ya Allah...dah lama x belajar sama2 dengan dia...agak rindu...alih2, cikgu ajar serentak kitorang tuu.. bahagia sangat boleh bersama lagi dengan kwan lama..



3rd : bila gaduh ngn adek, alhamdulilllah, alia berjaya untuk diam je.. bukan senang untuk alia berdiam diri sebab alia nie jenis yang suka melawan...tapi sekarang, dah boleh sabar...bak kata Amir Mukhlis dalam warkah CInta berbau syurga, kelembutan x kan bisa dikalahkan oleh kekasaran. sabar lagi baek..:)

4th : alia risau dengan english alia...broken...speaking pon x boleh..when i speak english, my tongue keeps twisting,. hahha..english terok sgt... tp alhamdulillah..tetiba dapat idea nak buat speaking english's session ngn shahirah..she's good in english as she was a debater . alhamdulillah...


 
Allah Maha Penyayang...
abah ade ajarkan baca
"subhanaAllah, alhamdulillah, wala ilaha illa Allah, wa Allahu Akbar, wala hau la wala quata illah billah aliyyinladzim" .. 

selalu amalkan .kurang2 baca 100 kali..insyaAllah, Allah permudah segala urusan kita selain kita ber-husnul zhon kepada Allah..

kadang2, apa yang kita nak bukan yang terbaek untuk kita...
kadang2 jugak, apa yang kita x nak adalah yang terbaek untuk kita...

Allah always has perfect plans for us.. 
just be ikhlas and redho with his plans..
just believe, everything happens for a reason.. 
take some time to think the reason.. or the hikmah.
 

 
Thursday, August 16, 2012 0 comments

TRIAL SPM

assalamualaikum .

trial spm . yeah... i just passed my trial .
honest, i was not ready for that exam .
so, as a result, alia x study pon utk trial nie...
pelik kan ??



org laen, tym trial la nk butikan kebolehan .
nk dapat straight A's .
tp alia, alia x condfident utk dapat A dlm subjek2 yg alia penah dpat A.
dan , subjek2 killer tuu mcm x capai target gitu..

alia sebenarnya x study pon...
alia tau, mne boleh study last minutes . dah la tuition pon x pergi..
belajar sendiri pon malas
tau x, alia masok dewan dengan buku x habis bace .
sejarah tuu.
 at this time, alia rase alia nie gila sebenarnya..
maen2 pada exam yg penting .
 gasak la an . benda da lepas .


no wonder laa result alia down dari yg sebelom nie..
risau jugak sebenarnya...
tp nak buat mcm mne kan...benda dah lepas...
sukatan baru je habis..tuptup . dah exam .
x rase terkejutkah ??
tp, alia redho je .
alia terima result nye sbb alia tau, alia dapat apa yg alia ushakan.
waiting for the result after raya.
please pray for me...smuanya C+ ke ats .
dan result alia x terok sangat .
 


Ameen .



  
walauapapun resultnye, alia tetap terima...sebab Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik buat kita .


this is for the coming exam which is SPM !!
the real spm . :)
0 comments

ape yang betul ??

assalamualaikum....

sedikit luahan hati yg terasa sedih.....

boleh kan my dear ??

.......................................................................

sebenarnya ...ape yang betul ??

tok imam kate, rapatkn SOF !!! bukan nye ...

rapatkan SEJADAH.....

yes, kenapa baru pos sedangkn ramadhan dah nk pergi ??

baru ade mase laa...3 miggu exam.. mggu first tuu study week .

so  skrg baru ade chance....

sedih hati ini bila orang x nk rapatkn sof...masing2 nk duk ats sejadah sendiri....

sejadah pulak besar2 ... sebab tuu alia bawak sejadah kecik..sejadah budak2 .

tuu pon org syik komplen...

klau alia bawak sejadah besar...alia pulak yg x selesa...sejadah besar sangat boleeh buat sof x rapat...

" diri ku dan dirimu adalah musuh" . hah . mcm tuu la ibaratnye bila x nk duk rapat2 .

tension2 .

klau duk rapat2 pulak, ade yg kate,

"sempit sangat laa"

"jauh la sikit.."

aduh..mcm2 . klau bulan biase nie...aku x mampu nk pergi masjid...jadi lemah bile teringat kn benda2 mcm nie...

honestly, alia lebih suka klau pergi masjid, x bwk sejadah...baru sof rapat...dan diredhai Allah dan pahala berjemaah smpai ke sof yg terakhir...bukannya putus ditengah jalan ....

x faham la den...

oke . sorry..blog nie gelap gulita and there's no picture on this post...mls laa nk cari....


assalamualaikum.
Tuesday, January 3, 2012 0 comments

my result SMU

assalamualaikum..


hai . excited nie nak bagitau result . :D

9 mumtaz dan 1 jayyid jiddan .

alhamdulillah ..

oh baru perasan,, result pmru dan pmr pon 9 .

bezanya pmr tuu 9 daa full .

pmru tuu 9 pon slack kat BI jgak . huhu .

BI ... BI .. agaknya alia kena speaking slalu laa... baru leh biasekan penggunaan bahasa Inggeris nie .. :D



apesal baru tau result smu hari nie ??

camni, mase hari bagi result tuu, alya x tau pon .. alia ingatkan x ade orang cakap . tapi sebenarnya alia yang lupe nk on no maxis alia . haha . so, x tau laa yang hari tu result . senang senang, contact guna no mak alia . hehe .. slalu on . :D

itu laa..orang nak pakai 2 no kte pon nk pakai 2 no jgak . tp fon 1 je . :D haha . maaf ea kawan kawan ku yang sudi text mesej kat no maxis tuu ...

:D



rasa cam mimpi lagi nie dapat 9 mumtaz nie .

why ??

sbb ade laa subjek yg alia x target . macam mutola'ah, insya' , bi, bm, nahu sorof .

eh baru perasan . BM ?? MUMTAZ ?? wow . first time i got A for BM and i hope i'll get the same result for BM in the other test @ exam especially SPM !!!







hari nie rasmilah atilia athira bergelar calon spm 2012 . :D

haha . cuak dowh . dulu cakap orang je .

"awk boleh buat . jangan risau"

"being confident"

haha . skrang nie , orang lak cakap kat alia .

alia berazam nak capai target alia .

nak buktikan kan orang, duduk asrama bukan jaminan tuk berjaya .

duk kat umah pon boleh berjaya walaupon 12 jam x mandi .

duk kat umah pon boleh berjaya walaupon penat sangat2 .

duk kat umah pon boleh berjaya terpaksa tidur awal kes penat .


wahh !!! x nak merepek daahh ... nak out .. bye bye .




Wednesday, December 28, 2011 2 comments

selamat hari lahir

assalamualaikum .

" Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamatlkan ahmad zulhelmy,
Allah selamatkan kamu "

hari nie, ulang tahun kelahiran ahmad zulhemy yang ke -14 .
sedar x sedar dah 8 tahun dia pergi meninggalkan kami .

29 / 12 /1997

dia lahir sebagai kanak-kanak normal .
tapi setelah umur dia beberapa bulan,
doktor cakap, dia ada penyakit .
alya pon x tahu apa penyakit tu tapi disebabkan penyakit tu,
helmy berbeza dengan kanak-kanak yang laen .
dia x boleh merangkak, berjalan, bercakap, selalu genggam tangan dia .

al-fatihah is the best gift tuk helmy .

dia suka sangat bergambar, tgok gusti, tgok bola .
dia selalu nak orang ada dengan dia .

alya ingat lagi masa ma nk lahirkan adek alya fakri, dia menangis nak ikot pergi hospital . masa tuu duk kat umah nenek . pagi2 lagi dalam kol 3-4 pagi camtu .
kitorang pon pujok dia dengan tengok gusti . dia terus berhenti nangis n tgok gusti dengan penuh minat . rindu laa....

dia ade tahi lalat yang besar sangat kat telapak kaki dia . orang kata, lau ade tahi lalat kat kaki tandanya akan berjalan jauh .. and alya selalu fikir yang jalan jauh tu pergi ke alam 'sana' . alya fikir camtu sebab berdasarkan keadaan dia . lagipon alya budak-budak la masa tu . tapi, disebabkan alya nie budak-budak masa tu, alya x menghargai dan menyayangi helmy macam orang laen .

tapi x pe , setiap yang berlaku pasti ada hikmah sebab Allah x akan jadikan sesuatu dengan sia-sia . jadi, kami redho dengan pemergiannya .

kehadirannya satu anugerah .
untuk menguji kesabaran,
menguji keimanan,
sebgai penghibur kami,
dan supaya kami ingat bahawa semua yang hidup akan pergi .

sebtulnya, alya rindu sangat ngn helmy .
rindu nak pegang tangan dia .
rindu nak bau tangan dia yang masam tu .
rindu nak dukung dia .
rindu nak tolak kerusi roda dia .
rindu nak peluk dia .
rindu nak cium dia .

betul la ape yang orang kata .
kita x akan menghargai sesuatu sehingga sesuatu tu dah tiada baru la kita tercari-cari , terindu-rindu .

bila alia sedeh , alia suka tgok gambar dia .
alia suka cakap ngn gambar dia seolah-olah dia ada .
if only i could do the same thing tuk solat . tentu khusyuk . :)

some of his pictures : my dear, u'll always in my memory .


nie gambar helmy masa umur brapa bulan ntah . alya x tahu . ^_^
tgok dia..bulat kan.. cam x sakit apa2 .


nie pic kat umah sewa . alolo...apesal muram je nie .. :)


(at putrajaya)

tgok helmy tuu...lau dy buat camtu kan, tetiba rasa cam berat and memang susah nak dukung . tapi, rindu sangat nak dukung dia lagi.



tgok . dia senyum je . bahagia sangat bila tgok gambar dia senyum . :D


atas kerusi roda nie lah helmy selalu duduk apabila kitorang pergi jalan2.


helmy memang suka bergambar . pantang nampak camera , memang dia akan senyum . and sebab tu la alya x suka sangat bergambar . miss him .


lepas amek pic nie, helmy terus bergolek jatuh . semua orang gelak . huhu . dia jatuh sebab dia suka sangat bila nk amek gambar . oh ye, nie gambar helmy ngn adek kitorang yang baru lahir, ahmad zulfakri . masa nie dia dah 5 tahun . :)

sikit je yang leh scan masok laptop nie ..
sebab gambar2 yg laen banyak yang x bertudung even masa tu x cukup umur lagi . huhu .
gambar masa budak2 la .. :D

i should stop right now . takut banjir je kat sini . huhu .

:D

-al-fatihah-


 
;