Monday, January 11, 2010
assalamualaikum......

Ya Allah Ya Rabbi

Ya Rahman Ya Rahim...

terasa syahdu dan hiba dan kelakar dan terkena
apabila mendengar ceramah yg diadakn di medan thobur MMP tadi
sepanjang mendengar ceramah Maal Hijrah tadi,
mata ini bagai mahu mengalirkn air mata terus2an
bukan gembira
tapi,
terase dgn apa yg diucapkn oleh penceramah itu
plg berkaitan ngn diriku ialah
pabila beliau menyentuh soal aurat

auarat??
ya..aku sudah tau apa itu aurat..
tapi..aku tdak menutupnya dgn sempurna
betapa aku terasa malu dgn diriku
kerna aku telah menzalimi diriku sendiri
bukan aku tdak mahu
mungkin aku ego dgn pencipta ku

betapa berdosa nya aku..
tapi...
aku sudah bertekad
aku akn HIJRAH!!!
min al-fasidin ila khairi

itu tekadku
harap nya itu jua tekad kita

sebelum ini...
aku ade nyatakn tekadku pada seorang sahabatku
hanya dye yg ku ckp tentang itu
sbb..dye byk memberi dorongan tentang itu padaku
aku percaya..
aku juga boleh sepertinya
jika aku istiqamah

insyaAllah..
doakan aku yer...
aku ingin mendapat mardhotillah
amin

assalamualaikum..

ikhlas

~alyaa~

4 comments:

Maryam Kamal said...

Assalamualaikum.

Alhamdulillah!
Masih ada adik kak yam yang belum emnghidap strok hati.

Subhanallah!

Alia, kalau perlukan pertolongan kak yam, just bagitahu.

Kalau mampu, Kak Yam tlg.

Hidayah Allah x selalu datang. Bila menimpa, hargainya!

Semoga adik thubutkan hati di jalan yang DIA redhai. Padamkan segala ego, kerana kita hanya abid yang hina, sedang dia tuan yang mulia.

Wallahu'alam.

Atilia Athira said...

terima kaseh..
insyaAllah...
lau ade mslh alia cari k.yam
hehehe...
ngn k.yam alia x malu pon..
huhu..
:D

insyaAllah..
alia cuba selagi termampu..
cuma..sejauh mne tuu,alia x pasti..

:D

thankz for sport me..
:D

Maryam Kamal said...

ngan k.yam alia xmalu?
ngan org len, pemalu sangatlah???
heheh

malu dgn Allah dik...
banyak dosa kita dgn DIA..
:(((

Atilia Athira said...

hehee...
ngn org len mmg malu..
sbb..itu laa alia..

:D

btul..btul..btul..
smpai x terhitung dek jari jemari

inna hayatu mina ad-din

 
;